google-site-verification: googlecff0d7f41b1ae174.html"

dissabte, 24 de setembre del 2011

Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura ( 5è )

Els alumnes de 5è van anar a donar una volta per Salou durant la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura








divendres, 23 de setembre del 2011

Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura


Les regidories de Seguretat Ciutadana, Protecció Civil i Mobilitat; Ensenyament i infància; Salut Pública i Qualitat Ambiental; Esports, Joventut i Lleure han iniciat avui de manera conjunta una campanya per oferir a la ciutadania una sèrie d’activitats que s'engloben dins la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura que es desenvoluparà fins el proper dijous 29 de setembre.

Des dels diversos departaments implicats s’ha treballat de valent per organitzar aquesta Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura , que, a més compta amb la col·laboració del Club Excursionista Salouenc, el Centre d’Assistència Primària de Salou, la BTT Salou i l’Empresa d’Autocars Plana.

Avui mateix han tingut lloc un parell d'activitats; la que han dut a terme el grup 'Anem a Caminar' i la que han protagonitzat diversos escolars de 5è de primària dels centres Elisabeth, Voramar i Salou.

dijous, 22 de setembre del 2011

Una cistella per lluitar contra la leucemia

La Fundació Cesare Scariolo (entrenador de la sel·lecció espanyola de bàsquet) ha llançat el primer joc on-line de bàsquet per lluitar contra la leucemia
Has d'intentar fer el màxim de cistelles de bàsquet en 90 segons, cada cistella que fas, els patrocinadors de la fundació entregaran 0.20 cèntims a la Fundació


dimecres, 21 de setembre del 2011

GUIA ESCOLAR 2011 - 2012

1. Horari

Dels Alumnes

L’horari d’entrada i sortida de l’escola per a l’alumnat d’Educació Infantil i d’Educació Primària és de 9.00 a 12.30 hores, al matí, i de 15.00 a 16.30 hores, a la tarda.

De Secretaria i Direcció

L’horari de secretaria és de dilluns a divendres de 9.00 a 12.30 hores.

Qualsevol variació de les dades familiars s’ha de comunicar directament, per escrit, al centre i a l’AMPA.

L’horari d’atenció de direcció cal concertar-lo prèviament.

2. Transport escolar

Totes aquelles famílies que necessitin disposar de transport escolar per als seus fills/es caldrà que s’adrecin a l’Ajuntament de Salou, al c/ Advocat Gallego, 2

Tel. 977 309 219.

3. AMPA

L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) és el principal instrument de participació de les famílies en el funcionament de l’escola i és molt important que tothom en formi part.

Els socis disposen de descomptes i beneficis en totes les activitats que organitza l’AMPA, com la venda de xandalls i bata, el servei de menjador o el servei d’ acollida matinal.

Horari: dilluns de 9.15 a 10.15 h, dimarts de 15.15 a 16.15 h i dijous de 11.45 a 12.15 hores.

Tel. 977354679

4. Servei de menjador

Cal adreçar-se a l’oficina de l’AMPA.

Per fer ús del servei de menjador serà impres­cindible haver comprat prèviament el tiquet.

La bústia per a dipositar els tiquets la trobareu al costat de la porta principal de primària i Infantil (a l’exterior).

Els alumnes que utilitzin el servei de menjador escolar hauran de complir la normativa específica d’aquest servei i de la qual se n’informarà als usuaris.

Tel. 977354679

5. Servei d’ acollida matinal

Cal adreçar-se a l’oficina de l’AMPA. Tel. 977354679

El servei s’ofereix de 7.30 a 9.00 hores.

6. Educació Física i bata.

Tot l’alumnat ha de portar l’equip d’ educació física i la bata. És obligatori marcar tota la roba. Els alumnes de Primària han de portar, a més a més, un necesser amb el material d’higiene (samarreta, tovallola petita, sabó i pinta).

La bata i l’equipament d’educació física es poden adquirir a l’oficina de l’AMPA.

7. Banc de llibres

És un projecte del Centre i l’AMPA, aprovat pel Consell Escolar, en què la idea bàsica és la reutilització de llibres de text d’un any per l’altre. A més de reduir les despeses econòmiques de les famílies, fomentem valors com la responsabilitat i el respecte pels llibres. També potenciem una escola sostenible i respectuosa amb el medi ambient, promovem la cultura del reciclatge i la reutilització de recursos existents.

Demaneu informació per formar-ne part.

8. SEP (suport escolar personalitzat)

Aquest curs, el Departament d’Ensenyament ha previst que a tots els centre es dediquin unes hores del professorat al SEP (suport escolar personalitzat). Suport que podrà ser d’atenció dins a l’aula o bé d’ampliació de l’horari lectiu per aquells nens que ho necessitin. L’ampliació serà de d’un hora durant dos dies a la setmana, dilluns i dimecres pels alumnes de Cicle Inicial i 6è de Cicle superior. Aquests s’ organitzaran segons les instruccions del Departament i es comunicarà a les famílies afectades.

9. Sortides

El centre, en iniciar el curs, programa sortides i activitats fora del centre escolar per tal de completar el treball de l’aula. Per a cadascuna d’aquestes activitats, rebreu tota la informació necessària juntament amb el full d’autorització.

L’alumne/a que no porti el full d’autorització signada no podrà realitzar l’activitat.

10. Salut escolar

S’haurà de comunicar al centre si els alumnes tenen algun problema de salut o al·lèrgia.

En cas de malaltia infecciosa i/o contagiosa, l’alumne/a no podrà assistir al centre fins que no estigui recuperat i hagi fugit el perill de contagi.

Cal que les famílies prestin atenció a les circulars informatives i prenguin les mesures pertinents en cas de malalties o contagis.

Se seguirà el calendari del programa de salut escolar que depèn de l’Institut Català de la Salut i el CAP del municipi que inclouen revisions dentals i vacunacions.

El centre no pot administrar cap medicament als alumnes.

11. Pla de consum de fruita a les escoles

Durant 1 setmana al mes es repartirà fruita per esmorzar a l’alumnat de Primària.

Es treballarà la importància d’una alimentació variada i saludable.

12. Funcionament general del Centre.

Normes generals.

v Els alumnes han d’entrar puntualment a l’Escola. Els pares o tutors d’aquells alumnes que arriben tard hauran d’adreçar-se a Secretaria per a justificar el retard. Es prega a les famílies que vinguin a recollir els alumnes puntualment.

v Educació Infantil: l’entrada i sortida es realitza per la porta del carrer Maria Castillo. Els pares o familiars acompanyaran els seus fills fins les fileres de cada classe (P4 i P5 porta lateral; P3 porta principal). L’alumnat de P3 i P4 es recollirà a l’aula (per la porta del pati) i l’alumnat de P5 sortirà per la porta lateral de l’edifici d’Infantil.

v Primària: els pares o familiars acompanyaran els seus fills fins la porta d’entrada exterior; només en cas d’urgència els pares entraran per tal de comunicar alguna cosa a la tutora o tutor.

v L’alumnat de C. Inicial entrarà per la porta principal del carrer Rosa Sensat; l’alumnat de cicle mitjà i superior ho farà per la porta de l’extrem del mateix carrer (pati). Tots sortiran per la porta principal.

v Preguem que no s’entri al recinte escolar a les hores d’entrada i sortida de l’alumnat.

v Els pares o mares que vulguin que el seu fill o filla marxi sol/sola cap a casa, cal que acudeixin a Secretaria per omplir l’autorització. Cap nen/nena no marxarà sol/sola cap a casa si no es presenta prèviament l’autorització signada.

v Les faltes d’assistència s’han de justificar per escrit a la tutora o tutor.

v És obligatori que els alumnes portin tot el material escolar que se’ls demana. Les famílies han de marcar amb el nom tot el material i tota la roba de l’alumne/a.

v El Reglament de Règim Intern de l’Escola contempla que no està permès portar sucs, batuts o aliments amb xocolata per a l’esmorzar de l’escola.

v Cal que les famílies estiguin al cas de les circulars que portin els nens i les nenes, ja que sovint hi ha informació molt rellevant: beques i ajuts, sortides, excursions i terminis de pagament, festes i celebracions…

Se seguirà el règim disciplinari quan hi hagi conductes contràries a les normes de convivència.

2. Calendari curs 2011-2012


Segons el Departament d’Ensenyament de la Generalitat, el calendari serà el següent:

Inici de les classes

12 de setembre en jornada de matí i tarda.

Vacances de Nadal

Del 23 de desembre de 2011 al 8 de gener de 2012, ambdós inclosos.

Vacances de Setmana Santa

Del 31 de març al 9 d’abril de 2012, ambdós inclosos.

Dies festius

12 d’octubre, 1 de novembre, 6 de desembre i 8 de desembre de 2011/ 1 de maig de 2012.

Festes Locals

31 d’octubre 2011/ 3 de febrer 2012.

Dies de lliure disposició

7 i 9 de desembre de 2011/ 6 de febrer, 19 de març i 30 d’abril de 2012.

Finalització de les classes

22 de juny de 2012.

Jornada continuada

De l’11 al 22 de juny de 2012 de 9.00 a 13.00 hores.

dimarts, 20 de setembre del 2011

1. Personal docent i no docent

1.1 El claustre de mestres

Educació Infantil:

P-3 Lola Gonzàlez / Mònica Hubet / Rosana Baeza

P-4 Cristina Ferré / Mª José Heras

P-5 Nelly Monné / Diana Laguarta

Suport Judiht Pascual / Belén Martí

Mestre d’anglès Andreu Lucas

Educació Primària

1r Ester Rabasó / Enriqueta del Olmo

2n Núria Tomàs/ Victòria Parras

3r Pilar Munté / M. Eugènia Bové

4t Glòria Garriga / Carme Bonet

Jordi Tomàs/ Raquel Càceres

Nazaret Borges / Genis González /Alex Pulet

Suport Anna Llop / Marian Castillo

Especialistes

Educació Física Àlex Pulet / Sebastià Roig

Educació Musical Pere Pons

Anglès Carmen Olivera / Rosana Alonso/ Andreu Lucas

Educació Especial Maite Masagué / Victòria Garcia

Aula d’ Acollida Anna Martínez

Religió Raquel Fernández

Equip Directiu

Directora Anna Llop

Cap d’Estudis Marian Castillo

Secretària Glòria Garriga

1.2 Personal de Serveis i Administració

Consergeria Pascual Domingo

Administrativa Sílvia Palomar

1.3 Altres

Coordinador LIC Joan Chavarria

Psicopedagoga Pilar Masdeu

Logopeda Neus Puig

Fisioterapeuta Sònia Higueras

Treballadora Social Rosario Moren

Monitora Teatre Magda Hernández

Assessora Plàstica Anna Tiñena

Tècnica EI Laura Loran

Vetlladores Neus de Sa / Mercè Farré

dilluns, 19 de setembre del 2011

Presentació Curs 2011 - 2012

Benvolgudes famílies,

En començar aquest nou curs escolar 2011-12, l’Equip Directiu i el Claustre de mestres volem saludar-vos i donar-vos de nou la benvinguda a la nostra escola.

En aquesta guia que us fem arribar hi trobareu la informació necessària pel que fa als aspectes bàsics de l’estructura, l’organització i el funcionament de l’escola per aquest curs que ara iniciem.

També us volem animar a participar activament en totes les activitats dirigides a les famílies i que seguiu de prop l’evolució acadèmica dels vostres fills i filles.

El curs passat us vam presentar la Carta de Compromís Educatiu amb la finalitat de potenciar la comunicació, participació, implicació i compromís entre els centres i les famílies en l’educació dels infants.

Aquest curs el Departament d’Ensenyament ha posat en marxa el Suport Escolar Personalitzat (SEP) a les escoles públiques, com alternativa a supressió de la sisena hora. Aquest suport està adreçat a les escoles d’infantil i primària amb l’objectiu de donar un suport individualitzat o en petit grup per reforçar els aprenentatges bàsics dels alumnes, tant pels que necessiten reforçar la lectura o escriptura, pels que presenten retards en els aprenentatges bàsics, com per l’alumnat d’altes capacitats.

Així mateix, considerem imprescindi­ble recordar-vos la importància de la vos­tra implicació en el funcionament dels òrgans que us representen dins la Comunitat Educativa a la que tots pertanyem: el Consell Escolar i l’As­so­cia­ció de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA).

Us demanem que llegiu amb atenció aques­ta Guia i els comunicats i informes que us aniran arribant al llarg del curs, ja que són uns dels ins­tru­ments bàsics de comunicació entre l’escola i les famílies.

Rebeu una cordial salutació i, com sempre, restem a la vostra disposició.