google-site-verification: googlecff0d7f41b1ae174.html"

dissabte, 8 de gener del 2011

Beneficis dels Escacs

Els escacs gràcies a les seves característiques lúdiques i intel·lectuals, és un recurs pedagògic apropiat per ajudar a que nenes i nens desenvolupin múltiples habilitats mentals, que sens dubte optimitzaran els seus processos d'aprenentatge. Posar els escacs al servei de l'educació no només té com a finalitat desenvolupar l'art de pensar sinó també de conrear valors.

Els escacs brinden nombrosos avantatges al desenvolupament intel·lectual i personal, permetent aprofitar millor la seva intel·ligència natural.


Aquestes són algunes de les principals capacitats que pot fomentar:
ATENCIÓ I CONCENTRACIÓ.
Són les capacitats que es desenvolupen més ràpid. Els i les infants s'acostumen a pensar i posar atenció en el que estan fent, fins i tot els i les hiperactius. També exercita la memòria.
ANÀLISI I SÍNTESI.
Durant tota la partida ha d'analitzar cada amenaça del contrari i sintetitzar quina és la millor resposta. Hi ha infants que després d'un temps poden fer combinacions de tres jugades. Cada jugada pot tenir més d'una resposta.
RAONAMENT LÒGIC-MATEMÀTIC.
El tipus de raonament que s'utilitza en els escacs és el mateix que s'utilitza en les matemàtiques. Alguns assenyalen que "els escacs és a la matemàtica el que la música és a l'acústica". Motiva també hàbits d'estudi, lectura i investigació en la branca de la filosofia i informàtica.
CREATIVITAT I IMAGINACIÓ.
Tot escaquista ha d'imaginar posicions diferents de les que hi ha al tauler, per aprofitar el temps. A partir d'això crea un pla d'acció amb jugades que obliguin el rival a equivocar per modificar la posició de les peces i aconseguir el que busca. Ha de ser més ràpid i imaginatiu que el seu contrari.
ÈTICA.
Com en qualsevol esport, hi ha regles a respectar, però tan determinants que el jugador acostuma a complir-les sense la necessitat d'un àrbitre. Ha d'acceptar el resultat de la trobada sense excuses. El vencedor no és més alt, més fort o més ràpid que el vençut, sinó que ha jugat millor.
ORGANITZACIÓ.
El jugador analitza els problemes que se li plantegen, planifica l'acció, i combina jugades amb diferents peces en un ordre donat. Ha d'organitzar el seu joc.
CONTROL EMOCIONAL.
Ha de controlar les seves emocions al màxim, sense deixar-se portar per l'enuig o el menyspreu cap al rival. Els i les infants desenvolupen paciència i perseverança.
RESPONSABILITAT.
Un escaquista no pot tirar-li a ningú la culpa dels seus errors, però tampoc pot atribuir el resultat de la mala sort ni a factors exògens.
AUTOESTIMA.
Com que és una batalla mental, el jugador valora l'esforç que representa millorar. El / la nen / a va prenent confiança en la seva capacitat.
PRESA DE DECISIONS.
Sovint, molt més que en qualsevol altre esport, cal prendre una decisió que pot ser definitiva, ja que no es pot consultar amb ningú.

divendres, 7 de gener del 2011

dijous, 6 de gener del 2011

HÀBITS SALUDABLES

HÀBITS SALUDABLES

Hàbits saludables que heu de tenir en compte en les classes d’Educació Física.




Roba i calçat

Tria una vestimenta que sigui adequada, còmoda i que permeti la transpiració. No t’ha estrènyer ni produir roçadures.

El calçat ha de ser còmode i la sola no excessivament dura. Ferma’t correctament els cordons.

Escalfament

Fes escalfament sempre abans de l’exercici. El cos es prepara gradualment, i així evitaràs lesions.

Esforç

Dosifica el teu esforç, valora el teu estat físic i les teves possibilitats, en funció del tipus d’activitat i la seva durada.

L’exercici adequat és aquell que ens ajuda a millorar sense sobrepassar els nostres límits.

Hidratació

Beu abundant aigua durant i després de l’exercici.

El teu cos necessita recuperar l’aigua que perd a través de la sudoració.

Berenar fruita també aporta aigua al teu cos.

Alguns hàbits d’higiene i descans

Dedica un temps a netejar-te després de fer exercici. Allò ideal seria dutxar-se.

Roba bruta

Canvia’t la roba suada. La suor porta toxines i gèrmens que poden produir infeccions.

Tot en el seu lloc

Sigues ordenat/da i porta tots els estris necessaris dins una bossa o motxilla:

Camisseta de recanvi, Esportives, Tovalloleta, Sabó, Pinta…

No et passis amb el teu cos

No realitzis massa exercici el mateix dia, pot provocar-te sobrecàrrega i lesions.

Deixa passar un temps suficient fins que et trobis descansat.

Abans d’anar a dormir no realitzis exercicis intens.

L’alimentació

Recorda que estàs en una edat de creixement i que és molt important que la teva alimentació sigui variada però, equilibrada. Fixa’t en la piràmide.


Després d’un esforç intens, realitza una menjada rica en hidrats de carboni, per recuperar energia.

Dorm

Has de dormir el temps necessari (aproximadament 8 hores) Si no, durant el dia, el teu cos t’ho demanarà.

I sobretot, …

Gaudeix amb els companys.


dimarts, 4 de gener del 2011

Educació viària (alumnes de 3r)

Com cada any els policies municipals ens venen a fer unes classes d'Educació viària. Aquí us deixem una mostra de les classes que van tenir amb els alumnes de 3r.

Van escoltar molt atentament totes les explicacions que deia el senyor policia.

I al final els hi van deixar posar la gorra.




dilluns, 3 de gener del 2011

Ortografia

Treballa l'ortografia en castellà


Aventura’t amb l’ortografia és un material interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l’ortografia adreçada a nens i nenes d’educació primària. Està pensat perquè els exercicis d’ortografia es puguin realitzar tant des de casa com a l’escola. Són exercicis graduats per grau de dificultat que atenen els diferents ritmes d’aprenentatge de cada nen i nena.

http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/index.htm


Muds de mots

Exercicis de lèxic graduats per nivells de dificultat

http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/mudsmots/index.htm





diumenge, 2 de gener del 2011