google-site-verification: googlecff0d7f41b1ae174.html"

dimarts, 10 de desembre del 2013

Els alumnes de 6è visiten la Vila romana de Barenys

El parc arqueològic de la vila romana de Barenys està format per les restes d’un jaciment d’època romana, corresponents a un edifici destinat a la producció de ceràmica que es posa en funcionament entre el segle I a.C. i I d.C. En aquest moment, els romans arribats a Tàrraco construeixen nombroses viles per explotar els recursos de la zona.
    

El conjunt arqueològic de Barenys estava destinat a la fabricació de materials de construcció i d’àmfores per a l’exportació de vi tarraconense. Consta d’un forn per coure ceràmica que conserva completament la cambra de foc i, al seu costat, hi ha restes d’un gran espai columnat que correspondria als tallers on els terrissers treballarien les peces de fang.



  
Tot i que les restes conservades són molt reduïdes, també es considera l’existència d’una premsa per a produir vi, gràcies a la troballa d’uns contrapesos que suggereixen que es tractaria d’una premsa de palanca. S’han conservat també diverses restes d’àmfores i altres contenidors que servirien per emmagatzemar-hi el vi procedent de vinyes plantades a les proximitats.





divendres, 6 de desembre del 2013

Visita del Sr. Alcalde a l'Escola Salou

L’alcalde, Pere Granados, i la regidora d’Ensenyament, Julia Gómez, han visitat l’Escola Salou del municipi que enguany celebra els 10 anys des de la seva creació.  En la trobada amb la directora del centre i la cap d’estudis s’ha parlat de com ha funcionat l’inici de curs i de la consolidació de l’escola després d’aquesta primera dècada de treball. La directora, Anna Llop, ha destacat que la posada en marxa del curs ha estat tranquil·la, amb poca matrícula viva i amb una consolidació d’alumnes i professors que dota d’una gran estabilitat al centre. Enguany han previst un conjunt d’activitats lúdiques i culturals per recordar la trajectòria del centre que passen per dur a terme una mostra fotogràfica; realitzar una foto aèria de tot el curs o muntar una setmana cultural específica. Per part de l’alcalde s’ha felicitat la feina duta a terme fins al moment i l’empenta que ha agafat el centre gràcies a l’esforç i la dedicació de l’equip directiu i docent. Granados, a més, els ha estès la mà oferint “el total suport de l’Ajuntament per tal de desenvolupar tot allò que us calgui” i els ha recordat que enguany s’han iniciat les primeres beques per a la compra de llibres i de material escolar.
Després de la reunió s’ha dut a terme una visita a les aules. Aquesta trobada s’emmarca en el calendari anual de contactes amb els centres escolars que es realitza tant a principis com a finals de curs.


divendres, 29 de novembre del 2013

Concurs de dibuix del centre basc de Salou



L'alumna de l'Escola Salou Clàudia Molias Pujante de 6è A ha guanyat el segon premi al concurs de dibuix de Nadal organitzat pel centre basc de Salou



dimarts, 26 de novembre del 2013

SANTA CECÍLIA

El dia 22 de novembre es celebra santa Cecília, patrona de la música, per aquest motiu durant la setmana vam fer una exposició d'instruments musicals que els alumnes d'infantil van portar de casa i d' instruments fets amb material reciclat. Moltes gràcies per la vostra col-laboració!!!






 També hem fet de directors  , mireu que bé que ho fem !! 














També vam gaudir d'audicions musicals.







dimecres, 20 de novembre del 2013

CELEBREN SANTA CECILIA A INFANTIL





AVUI  HA VINGUT EL PARE DEL PAU A L'ESCOLA  I ENS HA TOCAT MOLTES CANÇONS.EL PAU  HA CANTAT AMB EL SEU MICRO,  MOLTES GRÀCIES IBA , PER TOT!!

dimecres, 6 de novembre del 2013

PANELLETS A 2n

El dia abans de celebrar la Castanyada, els nens i nenes de 2n vam fer panellets. Ja sabeu: ametlla mòlta, sucre, una miqueta de moniato, ous.... i ben arrebossadets de pinyons!!! També en vam fer de cirera, d'ametlla picada i de coco. Les cuineres de l'escola ens van ajudar a coure'ls al forn i ens els van coure tan i tan bé que ens van quedar boníiiiiissims!!!! Mireu, mireu, que aquests ja no els tastareu!!!






dilluns, 4 de novembre del 2013

La castanyera

Com ja sabeu cada any arriba la Castanyera a l'escola. Aquest s'ha passat per les classes saludant als nens i nenes, però també ha portat les castanyes, que s'han torrat per menjar-les per la tarda, que és quan s'ha fet la festa.
Tots i totes hem sortit al pati per cantar la canço de la Castanyera, menjar castanyes i jugar una estona.
Ah, m'oblidava, els alumnesde 6è s'han encarregat de repartir les castanyes i els de 5è han fet les paperines per Ed. Infantil.